آموزش در بازاریابی شبکه ای
همه چیز در بازاریابی شبکه ای به آموزش بازمیگردد.در واقع لازمه استفاده از اهرم تصاعد، وجود آموزش و تکثیر مناسب است.در این حرفه هر کسی کار خود را دارد و اصطلاحا بیزینس متعلق به خودش است.اما از طرفی افراد با یکدیگر در ارتباط هستند و رفتار و عملکرد هر شخص در سازمان او تکثیر میشود.

آموزشی که در اختیار شماست با توجه به شرکت و تیمی که در آن فعالیت میکنید ممکن است متفاوت باشد، ولی چیزی که مسلم است این است که امکان ندارد آموزش وجود نداشته باشد!

 

رسیدن به درآمد انفعالی
درآمد انفعالی در بازاریابی شبکه ای در صورتی حاصل میشود که افراد سازمان شما طبق یک آموزش صحیح و کارامد و پیروی از یک سیستم فعالیت کنند.نکته جالب در مورد آموزش های لازم در بازاریابی شبکه ای این است که این آموزش ها الزاما باید ساده باشند! چرا که تمام افراد با ویژگی ها و پیش زمینه های مختلف باید بتوانند آن را رعایت کنند.نکته اصلی قابلیت تکثیر است.

مهمترین ویژگی برای هر فعالیت و ایده ای در بازاریابی شبکه ای "قابلیت تکثیر" آن است.

 

مهم نیست اگر کاری که شما انجام میدهید برایتان نتیجه میدهد، مهم این است که آیا این کار قابل تکثیر است یا خیر؟

 

آیا افراد سازمان در نبود شما میتوانند کاری که شما انجام میدهید را انجام دهند؟ یا برای انجام تمام کارها حضور شما به نوعی لازم است؟

مسلما شما میخواهید به درآمد انفعالی از این کار برسید و اصطلاحا بازنشسته شوید.به همین دلیل باید آموزش را در تیم خود جدی بگیرید!


نتورک مارکتینگ


حرفه بازاریابی شبکه ای مانند تمام حرفه ها و کسب و کارهای دیگر دارای روش و سیستم مشخص برای به نتیجه رسیدن است.یادگیری این اطلاعات برای موفقیت در بازاریابان شبکه ای یک امر حیاتیست.چرا که کار کردن بدون داشتن آگاهی از روند صحیح انجام کار کاملا بی فایده است.ممکن است یک نفر بدون در اختیار داشتن دانش لازم بتواند تا مرحله ای از نتورک مارکتینگ جلو برود.ورودی بگیرد، تیم بسازد، فروش داشته باشد و پورسانت دریافت کند ولی نکته اینجاست که حتی اگر این اتفاق هم بیفتد، دستاورد ماندگاری نخواهد بود.

باید به این نکته اشاره کنم که متاسفانه بیشترین ضربه از نداشتن دانش کافی را کسانی متحمل میشوند که به سطحی از موفقیت (ظاهرا موفقیت) در MLM رسیده اند در صورتی که پایه و اساس کارشان بر اساس روندی اشتباه بوده است، چرا که پذیرفتن اشتباه برایشان سخت است و زمانی هم که تبعات آن نمایان شود، بلند شدن دوباره از آن سخت تر خواهد بود!

 

ویژگی آموزش ها

1-مربوط به بازاریابی شبکه ای باشند!
گفتن این حرف شاید عجیب و خنده دار باشد ولی متاسفانه در خیلی از تیم ها آموزشی که به افراد داده میشود ربطی به بازاریابی شبکه ای ندارد! یا اگر هم دارد به عنوان اطلاعات کاربردی حساب نمیشود و صرفا یک سری صحبت های کلی مثبت (که البته به جای خودش خیلی هم خوب و لازم است) و اطلاعات واضح و بدیهی است.

چیزی که به افراد سازمان خود انتقال میدهید باید به آنها در جهت انجام دادن کارها کمک کند.افراد تیم باید بتوانند برای رشد خود این اطلاعات را به کار ببرند.

 

2-قابل تکثیر باشند
ویژگی بسیار مهم و حیاتی برای هر چیزی که در بازاریابی شبکه ای وجود دارد، به خصوص بحث آموزش، قابلیت تکثیر شدن آن است.روش ها و دستورالعمل هایی که وارد آموزش های تیم میشوند باید بتوانند دوپلیکیت شوند.مهم نیست کاری که شما انجام میدهید برای شما نتیجه بخش باشد.مهم این است که افراد سازمان شما هم بتوانند همان کار را انجام دهند و آن ها هم نتیجه بگیرند.

آیا آموزش های شما در زمینه ی پراسپکتینگ، دعوت ،مارکتینگ و دیگر بخش ها، کاربردی و ثابت شده و از همه مهم تر قابل تکثیر است؟ آیا منبعی دارید که همه افراد سازمان بتوانند برای پیدا کردن جواب سوال های خود به آن مراجعه کنند؟

در صورتی که آموزش های شما این دو ویژگی را داشته باشند، خیالتان از جهت آموزش در تیم میتواند راحت باشد.

به نظر شما نکته سخت و عجیبی بود؟ بعید میدونم.