تعریف شبکه

 

برای برخی افراد ، شبکه سازی (انسانی) صرفا به معنای ملاقات ، تشکیل جلسات و یا ارتباط با اشخاص جدید برای همکاری و مذاکره است. در این تعریف ، شبکه سازی محدود به برقراری یک ارتباط تجاری بین دو طرف می باشد که در آن هر یک از طرفین در جستجوی منافعی برای خود هستند و حاصل این ارتباط یا به نوعی همکاری منجر میگردد و یاطرفین از برقراری ارتباط مجدد با یکدیگر منصرف می شوند. چنین تصوری باعث می شود تا از اهمیت شبکه سازی غافل شویم. این فیلم، تعریف گسترده تری برای شبکه سازی ارائه میدهد. در حقیقت شبکه سازی یک مهارت عمده و مهم در زندگی ئ کسب و کار است و از این مهارت می توان در امور تجاری ، سازمانی و یا شخصی استفاده نمود.

نتورک مارکتینگ

شبکه و برقراری ارتباطات

منظور از برقراری ارتباطات بین افراد در شبکه سازی ، ایجاد یک ارتباط و تعهد بلند مدت است که موجب می شود افراد نسبت به خود و سایرین شناخت بهتری پیدا نموده و کارهایی را با کمک دیگران انجام دهند که به تنهایی از عهده ی انجام آن بر نمی آیند. بنابراین در این کتاب می خواهیم نشان دهیم که چگونه یک نفر می تواند به صورت سازمان یافته ، شبکه سازی موثر را به عنوان استراتژی و سیاست فردی خود انتخاب نماید. شبکه سازی دارای نقش کلیدی در برقراری ارتباط با طیف وسیعی از افرادی است که میتوانند شما را جهت کسب اهداف و موفقیت های بیشتر یاری دهند. اهداف و موفقیت هایی که برای شما اهمیت زیادی دارند.

 

مزایای شبکه سازی

 

شبکه سازی موثر مزایای بسیاری دارد ، برخی از مهمترین آنها عبارتند از :

  • کم هزینه ترین و موثرترین ابزار بازاریابی است.
  • اگر ارتباطات شبکه ای را جایگزین تماس های تلفنی ساده و بی روح کنید در ۸۰ درصد موارد ، نتایج بهتری خواهید گرفت.
  • ۷۰ الی ۸۰ درصد افراد شغل مورد نظر خود را از طریق این گونه شبکه ها پیدا میکنند.
  • هر شخصی که با او ارتباط دارید حداقل با ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر دیگر ارتباط دارد و این افراد به صورت بالقوه میتوانند شمارانیز یاری دهند.
  • هر شخصی در جهان که مایل به ملاقات یا تماس با او باشید ، حداکثر از طریق پتج یا شش ارتباط شبکه ای در دسترس شما خواهد بود.